Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Новосілко-Опарська сільська рада

миколаївського району Львівської області

4 сесія 7 скликання

рішення

29 січня  2016 року

с. Новосілки-Опарські

№        30

 

Про затвердження Положення про порядок відчуження, майна, що є комунальною власністю територіальної громади Новосілко-Опарської сільської ради

 

                  Керуючись статтями 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Законами України «Про оренду державного та комунального майна», «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)», з урахуванням законодавства про оцінку майна та інших нормативно-законодавчих актів з питань управління, відчуження майна, сільська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Положення про  порядок відчуження майна, що є комунальною власністю територіальної громади Новосілко-Опарської сільської ради  (додається).

2. Довести дане рішення та аналіз регуляторного впливу  проекту рішення    Новосілко-Опарської  сільської ради «Про затвердження Положення про порядок відчуження майна, що є комунальною власністю територіальної громади Новосілко-Опарської сільської ради» до відома  населення підвідомчої території сільської ради.

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію сільської ради з питань депутатської етики, регламенту і законності, місцевого бюджету.

 

Сільський голова                                                                                     М. Синенько

 

Аналіз регуляторного впливу:

проекту рішення Новосілко-Опарської  сільської ради

«Положення про  порядок відчуження майна, що є комунальною

власністю територіальної громади Новосілко-Опарської сільської ради»

1. Проблема, яку передбачається розв’язати:

Даний регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети - удосконалення  механізму  вирішення питань, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності.  

Даний документ запобігатиме зловживанням та корупційним діям у питаннях, пов’язаних з приватизацією об’єктів комунальної власності міста.

Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив розв’язання існуючих завдань не існує.

2. Цілі регулювання:

- підвищення прозорості дій сільської ради та її структур при вирішенні питань, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності шляхом встановлення конкретного порядку;

- забезпечення ефективного використання майна комунальної власності;

- відкритість процедури розгляду питань, пов’язаних з об’єктами комунальної власності;

- забезпечення доступності інформації про порядок відчуження об’єктів комунальної власності.

3. Альтернативні способи досягнення цілей

            Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.

            Ця альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що цілей правового регулювання не буде досягнуто.

            Друга альтернатива – прийняття запропонованого акту.

            Ця альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася, та досягає завдань регулювання, а саме:

- встановлення конкретного порядку відчуження майна, який не суперечить чинному законодавству, веде до підвищення інформованості суб’єктів господарювання;

- підвищується прогнозованість (передбачуваність) дій сільської ради та її структур ;

- із затвердженням Порядку відчуження, не буде можливості для проведення зловживань в операціях, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності.

4. Механізм та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми

     Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується прийняти сільською радою рішення: Про затвердження Положення про порядок відчуження та списання майна комунальної власності.

Основними завданнями запропонованого проекту  рішення є забезпечення прозорого процесу дій органів місцевого самоврядування та суб’єктів господарювання при вирішенні питань, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності. З метою реалізації поставленої мети пропонується проведення наступних заходів:

- покладення на сільську раду обов’язків щодо дотримання порядку відчуження майна, що є комунальною власністю територіальної громади міста

- ознайомлення суб’єктів господарювання з Порядком відчуження об’єктів комунальної власності.

5. Можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту

Даний акт мотивує суб’єктів господарювання виконувати встановлені вимоги щодо відчуження об’єктів комунальної власності. Крім того, мотивами є простота положень акту та простота виконання вимог, встановлених актом.  

Завдяки даному регуляторному акту підвищується інформованість суб’єктів господарювання щодо порядку відчуження комунального майна, підвищується прогнозованість (передбачуваність) дій сільської ради та її структур, посилюються вимоги, унеможливлюються зловживання в операціях, пов’язаних з відчуженням об’єктів комунальної власності.

6. Очікувані результати прийняття акту

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Сільська рада та її структури

Прогнозованість, контроль операцій, пов’язаних з відчуженням  об’єктів комунальної власності.

Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою регуляторного акту та виконанням його вимог.

Суб’єкти господарювання та фізичні особи

Врегульований порядок купівлі-продажу об’єктів комунальної власності

Витрати, пов’язані з оплатою послуг на оцінку, ліцитатора, оформлення документів на земельну ділянку.

Мешканці територіальної громади

Активізація економічного та соціального розвитку сільської ради

-----

 

7. Запропонований строк дії акту

Термін дії регуляторного акту безстроковий. Доповнення та зміни до нього будуть вноситися у разі зміни законодавства України, рішенням сесії сільської ради. 

8. Показники результативності регуляторного акту

Показниками результативності регуляторного акту є: 

- зростання надходжень до бюджету сільської ради, її структурних підрозділів від продажу об’єктів нерухомого майна комунальної форми власності; 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися виконкомом Новосілко-Опарської сільської ради.

Базове відстеження - протягом місяця з дня опублікування проекту рішення.

Повторне відстеження -  не раніше як через рік після набрання чинності актом.

 

Сільський голова                                                                                     М. Синенько

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням 4 сесії 7 скликання

Новосілко-Опарської сільської ради

від 29 січня 2016 року №30

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок відчуження, списання, передачі основних засобів, що є комунальною власністю територіальної громади Новосілко-Опарської сільської ради

Загальні положення

1. Положення про порядок відчуження майна, що є комунальною власністю Новосілко-Опарської сільської ради (надалі  -  Положення)   розроблене  відповідно до Господарського кодексу України,  Законів  України  "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про оренду державного та комунального майна", "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", з урахуванням законодавства про оцінку майна та інших законодавчих та  нормативно-правових актів з питань управління та  відчуження майна.

            2. Положення визначає порядок відчуження майна, що є  комунальною  власністю  Новосілко-Опарської сільської ради (надалі - майно), перебуває на бухгалтерському обліку та використовується:

            - сільською радою, установами, підприємствами комунальної власності сільської ради - на праві управління ; - на праві оперативного управління; - на праві господарського відання; а також майна, переданого в оренду, до статутного капіталу комунального  підприємства.

3. Дія цього Положення не поширюється на відчуження:

- цілісних майнових комплексів комунальних підприємств, їх структурних підрозділів;

-  майна, на яке відповідно до нормативно-правових актів України встановлені обмеження (застава, податкова застава, накладення арешту, тощо);

-  майна, порядок відчуження якого визначається окремим законом;

майна, на яке відповідно до законодавства встановлена заборона на відчуження.

4. У цьому Положенні терміни вживаються у такому значенні:

майно  - матеріальні активи, які відповідно до нормативно-правових актів віднесені до основних  фондів (засобів) та об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи);

відчуження майна – передача права власності на майно, яке перебуває у комунальній власності територіальної громади підвідомчої території сільської ради іншим юридичним чи фізичним особам за процедурами та у спосіб, що передбачені цим Положенням;

оцінка майна – процес визначення його вартості на дату оцінки (на будь-яке число місяця), за процедурою, встановленою нормативно-правовими актами з оцінки майна, і є результатом практичної діяльності суб’єкта оціночної діяльності.

Інші терміни, які використовуються у цьому Положенні, вживаються у значеннях, визначених відповідними нормативно-правовими актами, що регулюють питання управління майном, його оцінки та бухгалтерського обліку.

Відчуження майна

5. Відчуження   майна    проводиться безпосередньо після отримання на це відповідного дозволу сесії Новосілко-Опарської сільської ради.

Дозвіл на відчуження майна надається за таких умов:

- відчуження майна не впливає на цілісність майнового комплексу суб’єкта господарювання або його структурного підрозділу.

6. Для  розгляду  питання на засіданні сесії Новосілко-Опарської сільської ради про  надання  дозволу  на  відчуження  майна надаються такі документи:

- звернення з техніко-економічним обґрунтуванням доцільності відчуження майна та напрямів використання коштів.

- відомість про  вартість  майна, яке пропонується до відчуження,

- акт технічного стану майна, складений на дату оцінки та затверджений керівником підприємства, установи (довільної форми);

- звіт про оцінку майна, яке пропонується до відчуження;

- рецензія

-  висновок про вартість майна за результатами рецензування.

7. Незалежна оцінка майна, яке пропонується до відчуження, проводиться суб’єктами оціночної діяльності - суб’єктами господарювання, які мають сертифікат суб’єкта оціночної діяльності, відповідно до Закону України „Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”.

Замовником оцінки майна, що пропонується для відчуження, є підприємство (установа), яке є балансоутримувачем цього майна.

Висновок про вартість майна, за результатами рецензування затверджується  рішенням сесії Новосілко-Опарської сільської ради.

            8. Початкова вартість майна визначається на підставі затвердженого висновку про вартість майна.

9. Після проведення оцінки майна забороняється здійснювати дії  щодо об’єкта відчуження, які можуть призвести до зміни його вартості.

                 10. Дозвіл (погодження) щодо відчуження майна надається рішенням сесії Новосілко-Опарської сільської ради.

                 Строк дії дозволу (погодження) щодо відчуження майна не перевищує 12 місяців від дати його надання.

                       11. Відчуження майна здійснюється виключно на конкурентних засадах -  через біржі, на аукціоні.

Відчуження майна через біржі здійснюється відповідно до Закону України "Про товарну біржу" з урахуванням вимог цього  Положення.

            Заявник (балансоутримувач), після отримання дозволу (погодження) сесії сільської ради, забезпечує укладення договору з юридичною особою, яка має угоду про продаж майна з Фондом державного майна України.

                 При цьому заявник надає відповідній юридичній особі документ, що підтверджує надання дозволу на відчуження цього майна.

Договір повинен передбачати строки проведення аукціону; початкову вартість продажу; розмір і порядок виплати винагороди; взаємні зобов'язання; умови розірвання договору та майнову відповідальність сторін; умови щодо публікації інформаційних повідомлень про відчуження; інші умови на розсуд сторін.

                 Інформація про майно, що підлягає продажу на аукціоні, публікується не пізніше ніж за 15 робочих днів до дати проведення аукціону, у місцевих засобах масової інформації і повинна містити такі відомості: назву майна, його місцезнаходження, відомості про майно, початкову вартість продажу, кінцевий термін прийняття заяв про участь в аукціоні, час та місце ознайомлення з майном, час та місце проведення аукціону, адресу, номер телефону, час роботи служби з організації аукціону.

                 Аукціон проводиться за наявності не менш як двох учасників.

                 Кінцевий термін прийняття заяв про участь в аукціоні – три дні до початку  аукціону.

                 Аукціон проводиться ведучим (ліцитатором). Початком торгів уважається момент оголошення початкової вартості продажу об’єкта. Кожна наступна вартість, запропонована учасниками на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків (крок аукціону).

                 Затверджений протокол є підставою для укладання  протягом 10 днів договору купівлі-продажу між переможцем аукціону та підприємством (установою).

                 Договір включає: відомості про підприємство (установу) та покупця; назву та коротку характеристику об’єкта продажу; остаточну ціну продажу об’єкта; взаємні зобов’язання підприємства (установи) та покупця; момент передачі об’єкта продажу покупцю (після сплати повної вартості придбаного майна); номери поточних рахунків; назви і адреси банківських установ; порядок розрахунків за придбане майно; інші умови на розсуд сторін.

                 Покупець зобов’язаний внести зазначені платежі протягом 30 календарних днів з моменту підписання договору купівлі-продажу. Термін сплати може бути продовжено ще на 30 календарних днів за умови сплати не менш як 50 відсотків від ціни продажу об’єкта.

                 Якщо майно не продано, підприємство (організація, установа), на балансі якого перебуває об’єкт продажу, може прийняти рішення про повторний його продаж.

                 У разі повторного проведення аукціону можлива зміна умов продажу, включаючи початкову вартість. У цьому випадку початкову вартість може бути зменшено не більш як на 30 відсотків.

                 Дозвіл на зменшення початкової вартості майна надається сесією сільської ради.

                 Повторний аукціон проводиться за наявності не менш як одного учасника.

                 За наявності лише одного учасника при проведенні повторного аукціону, об’єкт може бути продано за початковою вартістю.

                         12. Кошти, отримані підприємствами, установами, від відчуження майна за вирахуванням плати за послуги та суми податків, залишаються у їх розпорядженні з правом подальшого використання на ремонт, модернізацію або придбання нових основних засобів.

                   13. Підприємства, установи, зобов'язані письмово повідомити сесію Новосілко-Опарської сільської ради про використання коштів, отриманих у результаті відчуження майна, протягом 30 днів (з моменту реалізації) шляхом   подання відповідного звіту.

                   14. Керівники підприємств, установ несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за  дотримання порядку відчуження майна відповідно до цього Положення, за достовірність інформації, наданої сесії сільської ради та за цільове використання коштів, отриманих від реалізації майна.

 

Сільський голова                                                                                     М. Синенько